Press Release YBB

Persbericht                                                                Amsterdam, 12 juni 2008

 

 

AMFI-studenten lanceren nieuwe productlijn: YBB

 

Op 24 juni a.s. lanceren studenten van het Amsterdam Fashion Institute een nieuwe productlijn, die verschijnt als extensie van het jaarlijkse magazine. De collectie bestaat uit drie lijnen: sierraden, multi-functionele tassen en ingenieus ontworpen shawls. De producten verschijnen onder de naam YBB.

 

Het concept achter YBB: Every ending is a new beginning. Het is in de producten vertaald in sterk, androgyn design, dat is gebaseerd op ‘verbinden’ en ‘verzamelen’. De combinatie van oude ambachten en nieuwe technologie leveren cutting edge fashion accessories: geen recycling, maar upcycling!

 

YBB heeft drie lijnen: Jewellery, Multi Cloth en de Clip-On Bag. De eenvoudige tweedelige nikkelen drukknoop is het verbindende element van al deze producten. De originele functie van de drukknoop is om te openen, te sluiten en te verbinden. Wordt de ‘drukker’ normaliter gebruikt om zijn functie, YBB legt de nadruk op het verbindende karakter en laat zien hoe mooi de drukknoop eigenlijk is. De drukker is ‘ge-upcycled’ van gebruiksvoorwerp tot designobject.

 

De armbanden, kettingen en ringen van de Jewellery-lijn worden in een basisuitvoering verkocht. Los verkrijgbaar zijn sets van vier press-on studs, waarmee de sierraden kunnen worden gecustomized. Overigens kunnen deze studs ook worden gebruikt op de Multi Cloth en de Clip-On Bag.

De Multi Cloth lijn bestaat uit één ontwerp, uitgevoerd in diverse stoffen met een coating. Ze zijn te dragen als shawl, poncho of top: een bijgevoegde ‘handleiding’ toont de vier basismanieren om de Cloth te dragen, waarop de dragen zelf kan doorvariëren.

De YBB Clip-On Bag is geïnspireerd op de aloude knapzak. Aan één schouderriem kunnen meerdere tassen en tasjes van verschillende formaten worden geklikt. Het design van de tassen mixt de elegantie van glansstoffen met een stoere onafgewerkte look. Afhankelijk van je bestemming  kun je dagelijks bepalen hoe je tas eruit ziet!

 

YBB is een merk-extensie van het Engelstalige tijdschrift Your Biggest BANG, het jaarlijkse magazine van het AMFI – Amsterdam Fashion Institute. Andere extensies zijn het AMFI yearbook, een groot kick-off feest op 26 juni in Hotel Arena in Amsterdam en de interactieve website www.yourbiggestbang.com

 

Your Biggest BANG is een guerrilla-merk dat in de afgelopen drie maanden is opgezet door 34 studenten van het Amsterdam Fashion Institute. Uitgangspunten voor het merk zijn sustainable fashion en upcyling, ofwel the art of recycyling.

YBB wordt in gelimiteerde oplage verkocht  tijdens Fashion Transit (24 juni, World Fashion Centre Amsterdam) en de kick-off party van Your Biggest BANG (26 juni, Hotel Arena, Amsterdam). Vanaf 19 juli is de hele lijn verkrijgbaar via de Statement Store van INDIVIDUALS (Spui 23, Amsterdam).

 

Meer informatie: Merel van de Beek, tel 020-5954522 of  m.van.de.beek@hva.nl Of kijk op  www.yourbiggestbang.com , waar bijgevoegde beelden in hoge resolutie zijn te downloaden.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s